Etkili bir ekip olma yolunda; ekip çalışması, iletişim, stratejik planlama, güven oluşturma, değişim adaptasyonu, çatışma yönetimi, sonuç odaklılık gibi onlarca kriter sayabilirsiniz.
Fakat bunların içerisinden en öne çıkanlar güven eksikliği ve çatışma korkusu olacaktır hiç şüphesiz; diğer tüm saydıklarınız bu 2 kriterin üzerine inşa edilen performans artırıcı unsurlar olacaktır. Bu bağlamda da kurumların çalışanlarını daha çok bir arada tutabileceği, sosyalleşmeyi arttırıcı etkinliklere ağırlık vermesi gerekecektir. Bunu yaparken kişilerin günlük hayatta rahatlıkla yapabileceği uygulamalar yerine, daha farkındalık yaratıcı etkinlikler düzenlemek doğru bir yaklaşım olacaktır. Eğitim temasının ya da bunu oluşturacak yukarıda saydığımız hedeflerin vurgulanması asıl amaçsa, bowling turnuvası, paintball, atv sürüşü v.b. uygulamalar tek başlarına çok da doğru bir yaklaşım olmayacaktır.
Genel olarak eğitim sektöründeki eksikliklere bakacak olursak; firmaların kafasında oluşan soru işaretleri ve korkuları giderici yaklaşımları destekleyici platformlar çoğalmalı öncelikle. Eğitim firmaları doğru ihtiyaç analizi yapmayarak, standart yönlendirmeler ile eğitimler, ya da eğitim adı altında motivasyon uygulamaları gerçekleştirirlerse ekipler üzerinde maalesef negatif bir etki bırakabiliyor.
Bu da outdoor eğitimlerin sektördeki güvenini sarsıyor. Kurumların hedefleri doğrultusunda uygun eğitim planlaması gerçekleştirebilecek firmaları tercih etmesi önemli bir nokta; örneğin bir gezi firmasından outdoor eğitim almamalısınız. Eğitimlerin en önemli noktası geribildirim ve takip sürecidir. Uygulamaları ne kadar zengin tutarsanız tutun, destekleyici olarak geribildirimlerde bulunmuyor, iş hayatında yaşanılanlar ile bağlantılar kurmuyorsanız eğitimi tamamlamış olmazsınız. Bunun devamında da takip süreci gelecektir.
Eğitim firmasının yaklaşımı kadar eğitimi alacak şirketin yaklaşımı da önemlidir. Çoğu zaman gerçekleştirilen eğitimin uygulama ve takip sürecinde rol alacak, yorumlayacak eğitim departmanı ya da eğitim sorumlusu maalesef bulundurulmuyor.