Herkes kendi “konfor alanı” içerisinde hareket eder. Kişisel gelişim ve artan başarı için bu “alan”ın dışına çıkmak gerekir. Bu yönde ekiplerin ihtiyaçları doğrultusunda, yapılan ihtiyaç analizi sonucunda program alternatifleri çıkartılır.
Katılımcılar doğal şartlar altında, ekip atmosferinde ve konfor alanlarının bir adım dışarısında, zihnen ve bedenen zorlayıcı aktivitelere dahil olurlar. Genellikle eğitim baskısının törpülenmesi amaçlı uygulamalar bir senaryo eşliğinde sunulmaktadır.
Aktiviteler deneysel tecrübe ve yaşayarak öğrenme temelli kurgulanmaktadır. Temelde amaç katılımcıların biraz risk alarak; yaşayarak kendilerinin algılamalarını sağlamaktır. Böylece yaşanmış ve içselleştirilmiş tecrübe üzerine çok fazla söze gerek kalmadan durum değerlendirmesi yapılabilmektedir. Böylece deneyim ile öğrenmenin gerçekleşmesi ve risklerin daha kolay algılanması çok daha etkin bir şekilde gerçekleşebilmektedir.
Katılımcılar kendi konfor alanlarının dışına çıkarıldıklarında kendi rutinleri, alışmış oldukları ortamın da dışına çıkmış olurlar. Bu durum beraberinde daha çok bilinmeyeni getirecek ve kör noktaların kapılarını açacaktır. Bilinçli farkındalığın artması, yetkinliklerin gelişime açık olması, algı düzeyinin artması ve kalıcı öğrenme mümkün olacaktır.
Aktiviteleri bir modül çerçevesinde sunmak da mümkündür. Bu bağlamda “Ekiplerin 5 Temel Başarısı”, “Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı”, “Jo-Hari”, Kurumsal İklim Analizi vb. kabul görmüş modülleri ilgili basamaklarda yaşayarak öğrenme aktiviteleri ile harmanlamak, çıktısı olarak ekip veya birey bazlı gözlem sonuçları ile bütünlemek yapılan saha aktivitelerini daha anlamlı kılmaktadır.
Sonraki Yazı >>